MOS CRACIUN!





Cine este MOS CRACIUN
Mos Craciun este cel care vine cu sania lui trasa de reni si ne pune de CRACIUN multe cadouri sub brad, este cel care se strecoara pe horn si ne face fericiti. MOS CRACIUN vine imbracat intr-un costum rosu cu blanita alba pe margini, cizme negre si o caciula rosie, pufoasa, cu o barba mare si alba ca zapada. El locuieste in Finlanda, in Laponia, la Rovaniemi, alaturi de sotia sa DOAMNA CRACIUNITA. In timpul anului construieste jucarii alaturi de ajutoarele mosului care sunt spiridusii. La locuinta mosului sosesc zilnic o multime de scrisori trimise de copii din toata lumea. MOS CRACIUN duce darurile din depozitul sau cu sania trasa de opt reni: Vixen, Comet, Cupid, Dasher, Donder, Dancer, Blitzen, Prancer si intra in casele oamenilor pe horn, punand cadourile sub bradul de craciun. Atunci cand nu este foarte grabit, mosul se odihneste mancand din prajiturelele si laptele pe care copiii le pregatesc pentru mosul preferat.
Eu cred in MOS CRACIUN, imi plac foarte mult traditiile de Craciun. Bradul de Craciun il impodobesc mult mai devreme decat ar trebui deoarece si fetita mea este nerabdatoare sa il impodobeasca cu beteala, globuri, bomboane, ciocolatele, si, bineinteles steaua care se pune in varful bradului. Pisica mea, TYA, cand a vazut pentru prima oara bradul impodobit s-a urcat pana in varful lui si nu puteam sa o dam jos. Cand ea credea ca nu o vedem se urca in brad si dadea jos bomboanele, globuletele si ciocolatele. Ei, noi radeam de ea, dar o certam si puneam la loc tot ce dadea ea jos. In ziua de 24 decembrie eu pregatesc prajiturele, impreuna cu fetita mea, ascultam colinde, facem salate, bagam sarmalutele la cuptor, pregatim chiar si cozonac. Seara, inainte de culcare, punem sub brad un pahar cu lapte mai cald, o farfurie cu prajiturele si o scrisoare de multumire pentru Mos Craciun.
Toti dormim iepureste, in special fetita mea care vrea sa fie prima la deschis cadouri. 
 
Mos Craciun cu plete dalbe 
 
Mos Craciun cu plete dalbe
 A sosit de prin nameti. 
Si aduce daruri multe
 La fetite si baieti. 
Mos Craciun, Mos Craciun. 
Din batrâni se povesteste 
Ca-n toti anii negresit 
Mos Craciun pribeag soseste 
Niciodata n-a lipsit. 
Mos Craciun, Mos Craciun. 
Noi am fost cuminti tot anul 
Si milosi am fost mereu 
Si in fiecare seara 
Ne-am rugat la Dumnezeu. 
Mos Craciun, Mos Craciun. 
Mos Craciun cu plete dalbe 
Incotro vrei s-o apuci? 
Ti-as canta florile dalbe 
De la noi sa nu mai pleci. 
Mos Craciun, Mos Craciun.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii